Torteguero Nationaal Park

29 november 2018 - Pococí, Costa Rica

Wauuww nog maar een paar dagen hier en al zoo veel meegemaakt! Ik weet nauwelijks waar ik moet beginnen...

Di 27-11 San José..
Lelijke stad, geen reet te beleven :)

Wo 28-11
Vroeg opstaan en snel de weg op want de reis gaat nu echt beginnen! We gaan eerst langs een Wal-Mart (jeej onze Wal-Mart ontgroening!), wat inkopen doen en dan op weg naar Tortuguero Nationaal Park. Dit park ligt erg afgelegen en is alleen per boot bereikbaar. Maar voordat we bij de boot aankomen rijden we eerst zo'n 3 uren door groen. Alleen maar groen. Zo mooi! Op een gegeven moment zit er een hele grote leguaan op de weg. Helaas zijn we te laat voor het maken van een foto. En weer verder.. Ineens moeten we stoppen, waarvoor eigenlijk? Voor een soort treintje waar bananen aan hangen (zie filmpje). Zo doen ze dat dus! Weten we dat ook direct. Super leuk!

Bij de boot aangekomen hoeven we maar eventjes te wachten en daar gaan we. Een uur varen door nog meer groen (ik denk dat jullie dat nog vaak gaan lezen..). Prachtig! We spotten al vrij snel onze eerste kaaiman, later nog een kleine kaaiman, een leguaan En wat vogels. Opeens zijn we er, Niels en ik en 2 anderen zijn enigen die de boot af moeten. Daar wandelen we zo het paradijs in, zie foto's. We hebben een prachtig hutje op een erg mooie locatie.

Eerst nemen we een frisse duik in het zwembad daarna gaan we naar het restaurant om een planning te maken, want alleen daar is internet. Daar zegt de receptionist/gids dat er over 10 minuten een gratis boot naar het centrum gaat. Ook prima! Dus we gaan het centrum in (oke het is 1 straat met wat kraampjes). Hier lopen we wat rond en bekijken het strand. Terug bij het hutje maken we toch de planning nog even af en daarna gaan we slapen.
Zodra we in ons hutje zijn begint het keihard te regenen. Wanneer we denken dat het niet harder kan regenen gaat het nog harder... en daarna zelfs NOG harder!

Do 29-11

De volgende morgen worden we gewekt door brulapen. Dit is de beste wake-up call die je maar kunt krijgen. Wel een beetje vroeg, 5:15. Maar ach, we moesten toch 6 uur klaar staan om een kajaktocht te doen.

Deze tocht is ook al zo geweldig! We zien echt heel veel dieren. Kaaimannen, vogels (ara's en papegaaien), apen en leguanen. Een vogel die een vis vangt, vlak voor onze neus. Perfecte timing!
En natuurlijk, heel veel groen!

Kapot van het kajakken (zo'n 2.5 uur) gaan we nog lekker even een dutje doen. We worden weer wakker op een "normale" tijd, zo rond 10 uur en hebben dus nog de hele dag.. Omdat ik op internet had gelezen dat er ook veel dieren te vinden zijn op het resort gaan we eerst hier een rondje doen. Ik zie echt een meeeega leguaan in de boom! Gewoon op het resort! Ook zien we toekans en vlinders.

In de middag doen we 2 wandelingen en zien weer zoveel mooie flora en fauna! Capucijnerapen, slingerapen en brulapen, leguanen, hagedissen, een eekhoorn, verschillende reigersoorten, luiaards en een termietennest waar we gezellig een hapje van hebben gegeten. Ze zijn lekker, smaken naar peper met citroen.

Daarna, op het strand ziet Niels een spoor van een jaguar! Nog heel erg vers in het zand. Helaas zijn we zo dom om dit spoor niet te volgen.... Wel zien we schildpadjes uit hun nesten komen en richting zee kruipen. Zo lief! We staan met een groepje mensen dit te aanschouwen en jagen ondertussen de gieren weg die over onze hoofden cirkelen.

Het enige wat hier echt saaaai is, is het eten.. Daarvoor moet je toch echt naar Thailand (heh mam!) ;)

Ps: het laden van de foto's wil niet. Het internet is te traag. Wanneer ik beter internet heb zal ik foto's en filmpjes toevoegen.

1. Ria:
    30 november 2018
    Ja, zo fijn die boottochten daar, heb ik ook van genoten. Wat een heerlijkheid allemaal irene😍
  2. Hennie:
    Wat een geweldige reis al Niels en Irene 👌
  3. Laura Ubels:
    Geweldig Reentje!
  4. T Van Weering_Zwiers:
    Super
  5. Koning Lodewijk:
    30 november 2018
    Haaa die foto op het stand, lekker!!!
  6. Monique Altena:
    30 november 2018
    Oke, ben dus nu al mega jaloers...haha!
    Wat gaaf om zoveel verschillende dieren te zien, en tja zo'n wake-up call is wel heel speciaal. Dit wordt volgens mij een onwijs fijne vakantie!
  7. Iw:
    1 december 2018
    Klinkt als een heerlijke vakantie :-). Super leuk om de blogs te lezen.
    Geniet en veel plezier.
  8. Rudi:
    5 december 2018
    Wat een mooi land,dat resort in tortuquero hebben wij ook bezocht en toen regende het ook zo veel.groeten rudi
  9. Yvonne:
    7 december 2018
    Mooi verslag Irene. En prachtig al die reizen die jullie maken. Maar lekker verder genieten!
  10. Riet:
    10 december 2018
    Klinkt allemaal fantastisch!! Alleen het eten.....Ik weet denk ik wat de volgende reis weer zal zijn 😂