Phuket

26 maart 2018 - Bangkok, Thailand

Bedankt voor alle superleuke reacties!!! Echt heel erg leuk om te lezen! :) 19-3
Lekker relaxen vandaag! Massage gehad, strandwandeling gemaakt.. Naar de avondmarkt geweest in Krabi Town, wat niet veel soeps was.. Krabi Town ligt trouwens nog een behoorlijk eind van Ao Nang af.

20-3
Ook vandaag zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we wat geshopt. Heerlijk vakantiedagje dus.

21-3
Met de boot naar Railay Beach, een heeeel toeristisch maar erg mooi strandje. Dit strandje ligt tussen 2 enorme rotsen in, ziet er erg mooi uit! Hier lekker wat gegeten, in de zee en in het zwembad gezwommen.. Savonds weer met de boot naar 'huis'.

22-3
Vandaag gaan we van Ao Nang naar Phuket, wat onze laatste stop zal worden. We worden bij ons guesthouse opgehaald om de Thaise tijd 14.00 (dat werd dus 14:45). Omdat de boot al om 15 uur zou gaan raakte ik wat in de stress. Dus wij hadden al bij het hostel naast ons guesthouse gevraagd of hij wou bellen of we nog werden opgepikt, "just wait, 14 in Thai time", oftewel, wacht gewoon een uurtje en dan zal je inmiddels wel opgehaald zijn...
Ook op Phuket (Karon beach) hadden we geen hotel geboekt. Dit bleek wat lastiger te vinden dan de afgelopen keren. Ik bleef bij de tassen en mama is gaan zoeken naar een hotel. Onvindbaar. Op een gegeven moment toch maar de tassen weer gepakt om een stuk terug te lopen, dit bleek wel erg ver te zijn dus we wilden met de tuktuk. Alleen hanteren die hier echt belachelijke prijzen! Voor 300 bath (ongeveer €7,50) wou hij ons meenemen, maar we wisten dat het nog maar een kilometer lopen was dus dat deden we niet. Uiteindelijk iemand gevonden die èn voor een schappelijke prijs ons mee wou nemen èn een hotel wist. Prima! Nu zitten we dus weer op een erg mooi plekje in een soort bungalow. (Mocht iemand ooit naar Karon beach gaan, Merit Hill bungalows is een aanrader, betaalbaar en erg mooi).

23-3 & 24-3 & 25-3 & 26-3
De laatste dagen echt als vakantie doorgebracht. Zon, zee en strand. Ook zijn we naar Phuket Town gegaan, daar hebben we een markt bezocht.

Helaas moeten we vandaag alweer met het vliegtuig naar Bangkok en morgen naar huis. Wij kunnen hier nog wel weken blijven!

We hebben met allelei vervoermiddelen gereisd; vliegtuig, minibusje, grote bus, lokale bus, tuktuk, songtaew, taxi, scooter, ferry, (longtail)boot, watertaxi....
Ook hebben we in allerlei accommodaties geslapen; hotel, bungalow, hutje op het water, bushbush hutje, guesthouse, (vliegtuig)..

De reis zit er bijna op.... Super jammer! Maar een geweldig mooie reis gehad. Op naar de volgende..
Thailand bedankt! Je was weer geweldig!
Liefs, Irene

----------
Hallo allemaal, superleuk al die reacties. Sawadee kah.
We vervelen ons geen moment hier. Wat een heerlijkheid, strand, zon, eten enz. Alles is leuk. Wat een andere wereld...en denk je dat het hier vies is op straat? Nee geen rommel te zien, dat ligt achter de huizen en op braakliggende terreinen, daar is het een puinhoop. De kamers worden schoongemaakt en alles ziet er goed uit, maar de lichtknopjes zijn ze vergeten. Je kan er soep van koken. En toch... je neemt het voor lief... want het is hier heerlijk. Op de scooter is het uitkijken geblazen, wat een verkeer. Wie heeft er voorrang? Het lijkt erop.... iedereen, maar er is toch structuur. Zeker als je iets boekt... het sluit op elkaar aan bus - boot- bus... heel goed te doen hier. En verder? Heel veel toeristen, de Thai zijn er volgens ons moe van. Ze hebben er af en toe niet veel zin in, in de restaurants. Nog even....dan zijn dit weer prachtige herinneringen... en zijn we weer thuis.
Heb ik al verteld hoeveel eettentjes hier zijn? Nee? Nou...het is ook niet te tellen. Overal wordt gekookt en gegeten. Op straat ...zelfs in het gangpad van de supermarkt zat iemand met z'n bordje en pannetje. Restaurants, kraampjes, kooktentjes... overal thai food. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Nog 1 dingetje...het is hier super, behalve de Russen. Wat zijn ze boers, onfatsoenlijk en respectloos. Bah ik heb er geen woorden voor. Ik zag vandaag hoe ze een Thaise man bejegenden. Ze waren zeer onbeschoft. Ik heb het maar voor hem opgenomen, maar de Russen spreken geen woord over de grens en doen alsof het land van hun is. De Thaise man keek mij dankbaar aan.
Nog 1 nachtje hier, nog 1 dagje vliegen en dan zijn we weer thuis.
Thailand, ik hoop tot ziens!
Liefs, Ria

1. T Van Weering_Zwiers:
    26 maart 2018
    Prachtig mooie verhalen en belevenissen.
    Aan alles komt een eind, maar de herinnering neem je mee.
    Goede thuiskomst gewenst.
    Liefs, Thea
  2. Monique Altena:
    26 maart 2018
    Daar is weer een reisverhaal, zat er al een beetje op te wachten...haha.
    Wat super leuk weer om te lezen wat jullie zoal doen. Dat jullie vakantie vieren is duidelijk! Jullie genieten volop en doen echt vanalles. Zo leuk!
    Heerlijk Irene, je koffer gaat bepakt met fijne herinneringen samen met je moeder terug. Veilige reis terug en tot snel! X
  3. Eeke Halevi-Gerrits:
    26 maart 2018
    Prachtige reis geweest. Dank je dat ik mee mocht lezen. Zal wel weer even wennen zijn hier. Sterkte ermee. Liefs Eeke
  4. Riet:
    26 maart 2018
    Wat is dit een geweldige manier om te laten weten hoe mooi jullie het hebben gehad, en voor ons heerlijk om ook van die belevenissen mee te mogen genieten.
    Jullie hebben een prachtige vakantie gehad dat is wel duidelijk 😊, en wat Thea al schreef: aan alles komt een eind, zo ook aan deze belevenissen maarrrrr.....wie weet komt het er nog weer een keer van, lieve beide, heb een fijne vlucht terug naar huis en dan begint het nagenieten!
    Liefs, Riet
  5. Hilda:
    27 maart 2018
    Wat een mooie verhalen en wat hebben jullie genoten, en veel gezien prachtig, ik wens jullie een hele goede reis terug naar huis en tot snel, liefs Hilda