Laatste deel..

23 januari 2020 - Leeuwarden, Nederland

Oke, ik geef toe. Deze update heeft zo lang op zich laten wachten dat er intussen een huis is gekocht en ingericht en de volgende vakantie alweer geboekt is! Maar toch kon ik niet een onafgemaakte blog online laten staan.... Gellukig had ik het deels al geschreven want zo lang daarna terughalen wat je gedaan hebt is moeilijker dan je denkt. Maar, zo'n 4 maanden later, hier is ie dan!!

Dag 13 6-9 vrijdag
Eerst naar Jeffreys baai om pinguïns te spotten. Hier even over het strand gelopen maar helaas geen pinguïns te vinden. Door naar Storms River Bridge. Dit is een hele mooie, super diepe kloof. Daarna naar de hoogste bunjeejump van SA, 216 meter vanaf de Bloukransbrug. Leuk om te zien hoor! Snel door naar Plettenberg.

Dag 14 7-9 zaterdag
Vandaag gaan we hiken in Robberg Nature Reserve. Dit is de woonplaats van een enorme zeehondenkolonie. En dat stinkt! Eerst denken we nog dat er ergens een dier ligt te rotten ofzo maar later zijn we er wel achter dat die zeehonden gewoon zo enorm meuren.
De wandeling is echt prachtig, constant uitzicht op zee. Onderweg zien we ook nog heeele grote sprinkhanen, zo groot als een lege wc-rol (prachtige vergelijking maar kan niks anders bedenken haha).

Dag 15 8-9 zondag
Vandaag rijden we door naar Knysna. Wauw wat een mooie kamer hebben we hier! Echt heel mooi ingericht.
Op de een of andere manier plannen we het steeds zo dat we op zondag in een stadje zijn en hier is alles zaterdagmiddag en zondag dicht. Niet veel te doen hier dus en het is me toch een partij bloedheet. Niet te doen! De auto geeft 50 graden aan! Bam! We rijden door naar een mooi uitzicht, the heads. Verder niet een noemenswaardige plaats.

Dag 16 9-9 maandag
Weer een hike op de planning! We hebben gelezen dat dit een erg mooie route door het bos is dus we rijden naar the woodcutters trial. Nog voor de entree zien we wat bavianen! Dat belooft wat! Nou werkelijk, we hebben nog nooit 10 kilometer door het bos gesjouwd en zo weinig dieren gezien... Super tegenvaller dit...
Aan het einde van de dag komen we aan in Oudshoorn. Gauw even op internet zoeken waar leuke restaurantjes zijn. We komen uit bij een restaurantje wat "Nostalgie" heet. Super gezellig en ook nog lekker! Wat zeg ik? Lekker? Zeg maar heerlijk!
Oudshoorn staat er om bekend dat het meer struisvogels dan mensen als inwoners heeft, wij moeten eerlijk zeggen dat we dat niet helemaal zien... wel veel struisvogel op het menu dus daar eten we een burgertje van, jammie.

Dag 17 10-9 dinsdag
Ontbijten bij nostalgie en daarna naar de Cango Caves (Kango grotten). Hier hadden we al niet echt heel veel van verwacht maar sommige dingen geef je gewoon een kans. We hebben vooral veel gelachen, om domme toeristen die alles nog steeds oohh en aaah vinden. De grot is best mooi hoor ;)

Dag 18 11-9 woensdag
Vandaag naar Hermanus want dit schijnt dè plek van SA te zijn waar je walvissen aan de kust kunt spotten. Hebben wij even een pech... de verhuurster van ons appartement zegt dat ze nog nooit zo weinig walvissen hebben gezien als dit jaar... We gaan nog wel naar de kust maar inderdaad zien we helaas geen walvissen.

Dag 19 12-9 donderdag
Te lang geleden.... We kunnen ons helaas niet herinneren wat we deze dag hebben uitgespookt :)

12-16
Helaas hebben we van tevoren niet door gehad dat kaap de goede hoop ook een natuurpark is en hebben we hier geen tijd voor gereserveerd. Mocht ik ooit weer in Zuid-Afrika zijn ga ik zeker hier heen!
S avonds komen we in de zeikende regen aan in Kaapstad. Ze zeggen dat je vanaf elk punt in Kaapstad de tafelberg kunt zien... Nou met dit weer zien we niks...

Dag 20 13-9 vrijdag
Huh!! Hoe hebben we dat gisteren kunnen missen? Wauw, de tafelberg is enorm en daar gaan we dus ook direct heen. Op mijn verjaardag! Wanneer we daar aankomen staat er echt een meeeeega rij. Als we daar in gaan staan, staan we volgende week wel op die berg... Dus truc speciaal, op de een of andere manier lukt het ons vooraan aan te sluiten en staan we een half uurtje later in de lift! Super mooi uitzicht vanaf hier al. Binnen no-time staan we bovenop. Hier gaan we met een free tour mee (aanrader!) en krijgen veel leuke informatie over de tafelberg.
Savonds gaan we heerlijk uit eten La Parada.
Bijzondere verjaardag!

Dag 21-22-23-24 14-15-16-17 september
De laatste dagen hebben we Cape Town verkend. We keken erg uit naar ons tripje naar naar Robben Island, het eiland waar Nelson Mandela jarenlang gevangen heeft gezeten. We hadden de trip al geboekt en betaald maar helaas werd deze door de slechte weersomstandigheden geannuleerd. Gelukkig was er een leuk winkelcentrum in de buurt dus daar zijn we heen gegaan.
Jammer genoeg is het tijd om weer naar huis te gaan.... Tot de volgende reis!

1. Hilda:
    24 januari 2020
    Irene, wat leuk om jullie reisverhaal te lezen , wat een ontzettend mooie foto's .
    Op naar de volgende vakantie. Lekker genieten!
  2. Yvonne:
    27 januari 2020