Koh Samui - Khao Sok NP - Ao Nang

19 maart 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

15-3
(Geschreven op 19-3) Oops ik heb al een paar dagen niet meer geschreven.. We maken hier ook zo veel mee, weet nu al bijna niet meer wat we 15-3 deden...

Maar.. we hadden de scooter nog een dagje gehouden. Dus ook vandaag lekker over Koh Samui gereden. Op de heenweg van de boot naar ons hotel zagen we een enorme "rommelwinkel". Ik direct opgeslagen waar dat precies was en nu we toch met de scooter in de buurt waren konden we een kijkje nemen. Jemig! Hoeveel spullen kun je in 1 winkel verkopen? (foto)
Daarna zijn we naar Big Buddha gegaan, dit is een gigantische gouden Buddha, 12 meter hoog. Het grappige was dat hier bleek dat sommige mensen dus echt niet goed lezen. In Thailand is het gebruikelijk om oa in winkels en bij heilige plekken je schoenen uit te doen. Maar bij Big Buddha stond juist "do not take of your shoes". Op een gegeven moment werden wij, door andere toeristen, toegesproken dat wij onze schoenen nog aan hadden.... jep! Beter lezen!
Daarna zijn we naar fishermans village gegaan, een klein dorpje met een mooi strandje waar we een heerlijke verkoelende duik hebben genomen.

16-3
Vandaag gaan we met de boot en daarna met de bus naar Khao Sok National Park. Omdat ik niet kon vinden waar ik precies een overnachting moest boeken hebben mama en ik de gok genomen om gewoon niks te boeken en te zien waar we belandden. In Khoa Sok (of eigenlijk in een dorpje op een uur rijden van de ingang van het National Park) aangekomen kwamen en direct mannen op ons af die vroegen of we al een overnachting hadden geboekt, nee dus. Tassen in de laadbak en op naar "Green Mountain view", een echt bushbush hutje waar je in de openlucht moet douchen en toiletteren. Super leuk!

17-3
's Ochtends werden we opgehaald om dat uurtje naar Khoa Sok NP te rijden. Daar aangekomen gingen we met een zogenaamde longtailboat door het NP varen. Super blauw water, jungle zo ver je kunt kijken, prachtig! (foto)
Slapen doen we in een drijvend hutje (foto), 2 matrasjes op de grond en een ventilator aan de muur, that's it :) Elektriciteit van 18 uur tot middernacht, lekker primitief dus. De groep ging een hike doen naar een grot, maar wij bleven bij het hutje. Dus direct de bikini aan en zwemmen in het heldere meer!
Toen de groep weer terug was zijn we in de longtailboat naar de zonsondergang gaan kijken (foto). Aangezien mama tot 3x toe naar de wc moest, midden in de nacht, er geen lamp brandde èn het een heel stuk lopen was... kun je nagaan hoe lekker wij hebben geslapen....

18-3
Vroeg in de ochtend weer in de longtailboat om te kijken naar het NP in de ochtend, wanneer de mist over het water hangt. Erg mooi! (foto)
Op de terugweg naar de opstapplaats van de boot zijn we langs een grot met stalagmieten en stalactieten (foto) gegaan. Ook heerlijke dikke spinnen (foto) in deze grot! Daarna een afgelegen strandje opgezocht om onze lunch te nuttigen en toen teruggevaren.
We hadden bij ons bushbush hutje onze busreis naar Ao Nang (bij Krabi) al geregeld. We zouden in 1,5 uur in Ao Nang zijn.... We hebben er 6 uur (!!) over gedaan.. Kun je nagaan hoe ontzettend zat we van de dag waren :) Het was afzien..
Ook hier hadden we nog geen hotel geboekt. We werden bij een hotel afgezet, vol. Wij dus tips gevraagd voor een leuk hotel. Nu zitten we in een super relaxed guesthouse, 2 minuten lopen van de boulevard én het strand. Heerlijk!

1. Greetje Wilbers:
    19 maart 2018
    Prachtig! Wat een mooie verhalen!
  2. T Van Weering_Zwiers:
    19 maart 2018
    Zoooooo, wat weer veel gezien en wat een belevenissen. Prachtige foto's van bijzonder fraaie dingen. Maar euh...ik had hier in de kamer ook een knots van een spin hè, hahaha, echt wel. Was weet leuk om te lezen, veel reis en zwem en koop en vaarplezier nog.
    Xxxx
  3. Rudi:
    19 maart 2018
    Als ik dit lees begint het toch wel te kriebelen. Ria, wat heb je toch met wc s<bali>,maar wat doen jullie veel leuke dingen tijdens deze vakantie gr en k rudi
  4. Koning Lodewijk:
    Lekker lekker lekker! Ik krijg gelijk zin om weer te reizen! Have fun! Xxx
  5. Monique Altena:
    19 maart 2018
    Wat heerlijk weer om te lezen welke leuke dingen jullie doen. Wat ontzettend leuk zo'n bushbushhutje, heeft wel wat! Heel veel plezier nog met alle leuk dingen die nog op de planning staan! X
  6. Hilda:
    19 maart 2018
    Wat een mooie foto's en wat een leuke
    uitstapjes, nog maar lekker genieten, voor je het weet is de vakantie al weer om (ben eigenlijk best wel een beetje jaloers) liefs Hilda
  7. Yvonne:
    19 maart 2018
    Wat mooi om zo'n reis te maken. Fantastisch! Nog maar veel reis plezier gewenst! Groetjes Yvonne
  8. Doutzen Roorda:
    19 maart 2018
    Mooie verhalen ! Nog veel plezier daar dames !
  9. Riet:
    20 maart 2018
    Moeder en dochter, samen op vakantie, geen overdreven angsten, alleen maar genieten!!
    Jullie beleven weer veel, en heerlijk om te lezen😊
  10. Angie:
    20 maart 2018
    Het lezen van je reisverhaal het voel alsof ik reis met jullie (thanks for sharing it with us) 😊
  11. Ineke:
    21 maart 2018
    Wat een mooie reis maak je met je dochter,Ria! Heerlijk eten en marktjes afstruinen,strandje pakken..... Klinkt perfect! Nog veel fijne dagen samen! Groetjes!
  12. Marein:
    25 maart 2018
    Haai irene en ria! Wat super leuk om al jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier samen lekker genieten! Liefs marein