Naar zuid Thailand

11 maart 2018 - Ko Tao, Thailand

9-3 Vandaag zijn we naar de "Wang Lang" markt geweest. Ik had gelezen dat dit een leuke en niet toeristische markt is. En dat was inderdaad zo! Dus ook hier de middag al strunend (haha) doorgebracht. Want 's ochtends konden we niet zo veel... ik was 's nachts al wakker geworden van het onweer en het regende 's ochtends nog steeds.. Dus in het hotel gebleven, wat geslapen.. opgeruimd.. en zodra het droog was de tuktuk richting Wang Lang gepakt.

De Wang Lang markt ligt aan het water en daar zijn we met een pontje overheen gegaan. Kost 'maar liefst' 3,5 bath. Als je bedenkt dat 10 bath ongeveer 26 cent is.... Tel uit je winst ;)

Aan de overkant van de rivier zijn we eerst weer naar China Town gegaan. Omdat we nu wel een beetje door hebben wat we kunnen vragen aan de tuktukchauffeurs laten we ons niet afzetten, want dat proberen ze hoor! Maar meestal als je een stukje doorloopt (dus niet direct waar het pontje aankomt) dan lukt het wel een betaalbare te vinden.

Na China Town zijn we naar Khao San Road gegaan. Ik weet zeker dat iedereen die ooit in Bangkok is geweest deze straat heeft gezien. Hier heb je namelijk van alles, verkopers van kleding en eten, barretjes, Thai die je een schorpioen op een stokje aanbieden, eet smakelijk. Er lopen hier dus ook alleen maar toeristen eigenlijk. Wel erg gezellig! Na een heeerlijk ontspannen voetmassage weer richting hotel.

Want we moeten inpakken! Morgen gaan we met de bus naar Chumphon.

10-3 Vandaag van de ene kant van Bangkok naar de andere kant gereden in de tuktuk. Tenminste, zo voelde het. We moeten namelijk de bus hebben die vertrekt vanaf het Southern Busstation. Maaarrr.... blijkbaar bestaat er ook een Old Southern Busstation. Gelukkig zat ik met maps.me (een gps-app die offline werkt) klaar en wist ik dat we fout zaten. Dus toen moesten we nog een heel stuk verder. Ruim om tijd (half uur van tevoren) aangekomen op het station. Mama bleef bij de tassen achter en ik ging op zoek naar de bus.... nergens te vinden natuurlijk. Ik ben werkelijk waar het hele station (en die was groot!) wel 3x over gelopen en toen had ik 'm eindelijk gevonden. Snel mama opgehaald en een paar minuten voor de vertrektijd zaten we gelukkig in de bus. Maar zonder eten... de busreis zou 6 1/2 uur duren.. Gelukkig stopen we halverwege om wat te eten, pittig!! Zelfs de rijst hadden ze spicy gemaakt. Zo'n 7 1/2 uur later waren we eindelijk op de plaats van bestemming en stond ons hotelbusje ons op te wachten (die had dus waarschijnlijk ook een uur gewacht) om ons mee te nemen.

Bij het hotel nog een heerlijke duik in het zwembad genomen en gaan slapen, want morgen moeten we om 5:30 uur klaarstaan.

11-3 Vroeg uit de veren! Vandaag gaan we met de boot van 7 uur naar Kho Tao. Na een lange (3 uren), helse vaartocht (beide misselijk, ik zal jullie de details besparen..) eindelijk aangekomen op Kho Tao... en jullie dachten slecht weer te hebben? Nou bekijk het filmpje maar even... Zo gaat het sinds aankomst (10 uur) tot nu al (15 uur)...

Ach, morgen weer een (zonnige) dag! Update: het filmpje wil helaas niet uploaden. Ik zal weer proberen als ik beter internet heb.. maar het is nu 16:20 en raad eens.. precies.. nog steeds regen.. Update2: jeeej uploaden is gelukt! En nog meer jeeeejjj het is droog!!

1. T Van Weering_Zwiers:
    Veel beleefd dus al!
    Regen...nou, daar zit je op te wachten...nog.
    Gezellig verhaal :)
    Veel plezier verder.
    Xxxxxx
  2. Riet:
    11 maart 2018
    Klinkt spannend allemaal, nu Kho Tao dus bekijken, zie alweer uit naar jullie bevindingen daar! Hoop dat de regen niet te lang aan houdt hoor!!
  3. Laura Ubels:
    11 maart 2018
    O ik leef met jullie avonturen mee, leuk!!
  4. Rudi:
    11 maart 2018
    Dat de prijzen zakken als je verder van het pontje was gelopen dat was vroeger in griekenland al het geval. Ik hoop dat het zonnetje weer snel gaat schijnen groetjes rudi
  5. Koning Lodewijk:
    11 maart 2018
    Leuk hoor, jammer van de regen! Een troost; hier regent het ook ;)
  6. Titia:
    11 maart 2018
    Wat een avontuur. Jullie hebben in een paar dagen al heel wat beleefd en wat gezien. Leuk om te lezen.
  7. Tineke Hallema:
    11 maart 2018
    Leuk verhaal. Heerlijk en avontuurlijk.
    Fantastisch om dit te mogen te beleven en ook wel stoer.
    Geluksmomenten 👍
  8. Monique Altena:
    11 maart 2018
    Zo leuk weer om je verhalen te lezen! Wel jammer van al die regen.
  9. Doutzen Roorda:
    11 maart 2018
    Zo te lezen vermaken jullie je wel !
    Leuk hoor , moeder en dochter samen op een avontuurlijke reis !
    Liefs !
  10. Ria van Sluijs:
    12 maart 2018
    Wat een belevenis zo'n reis.Met het reisverslag van Irene krijg je een beetje een indruk van jullie reis.
    Hoop dat de regen inmiddels is gestopt.Lekker genieten.Liefs Ria