Koh Samui

14 maart 2018 - Koh Samui, Thailand

Vervolg van 11-3
Omdat het bijna de hele dag regende helaas niet zo veel kunnen doen. Savonds zijn we nog het dorpje in geweest om wat te winkelen en te eten en daarna zijn we gaan slapen.

12-3
Gelukkig! Het is weer zonnig! Vanmorgen eerst wat rondgekeken in het dorp en bij de strandjes. Daarna gegeten en naar het hotel gegaan om de bikini aan te trekken! Verder de heeeele middag lekker gezwommen en een boek gelezen op het strand. Genieten!
Savonds zijn we nog even naar het andere deel van het dorp gelopen. Hier blijkt echt een hele andere sfeer te hangen dan in ons deel. Echt een backpackersdorp. Wel erg gezellig maar morgen pakken we toch weer onze biezen :)

13-3
Vandaag gaan we van Koh Tao naar Koh Samui, wat een groter eiland is.
Met de boot (ohoh gaan we weer..) natuurlijk. Gelukkig valt het erg mee! Het water is veel rustiger en het is een heerlijk tochtje. Ik heb zelfs nog kunnen lezen op de boot.
Aangekomen op Koh Samui eerst weer wat gegeten (dat is echt geen straf hier) (nooit eigenlijk) en toen de taxi (tuktuks kennen ze hier niet) naar het hotel gepakt. Altijd als je met de tuktuk of met de taxi gaat, spreek je eerst een prijs af, tenzij ze op de meter rijden maar dat is eigenlijk nooit het geval. Dus ook deze keer hadden we duidelijk een prijs afgesproken, 300 bath (wat al €7,50 is en dus behoorlijk veel voor Thailand). Aangekomen bij het hotel wil meneer 400 bath incasseren. Echt niet dus. Dus ik mijn 500 bath uit zijn handen gegrist en gepast 300 bath betaald. Meneer boos! Ik shaken als een rietje... Hou daar echt niet van. Uiteindelijk koos meneer eieren voor z'n geld en ging hij weg. Pff..
De rest van de dag weer wat op verkenningstocht geweest en nog heerlijk in het zwembad afgekoeld.
Savonds de gezelligheid opgezocht, lekker gegeten, marktje bezocht, nog naar een concertje van "Bob Marley" geluisterd en toen moe maar voldaan ons bedje ingekropen.

14-3
Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we Koh Samui over gescrossed :) Heerlijk met de wind in je haren op de scooter, want het is hier bloedheet. Onderweg nog de afslag naar de watervallen genomen, maar dat viel een beetje tegen. Omdat het zo heet was wilden we graag naar het strand. Maar ik ken Koh Samui natuurlijk ook nog niet op mijn duimpje dus ik wist niet precies waar een leuk strandje was. Op goed geluk een straatje ingereden waar we de scooter parkeerden en te voet verder gingen. Kwamen we bij strandbedjes uit die eigenlijk bij een hotel hoorden. Maar ja, who cares? Wij dus op die bedjes gelegen en af en toe een duik genomen en verse ananas gegeten. Qua zee is Koh Samui veel leuker dan Koh Tao, je hebt hier namelijk heerlijke golven! Zoals je leest, wij hebben ons wel vermaakt.

1. T Van Weering_Zwiers:
    14 maart 2018
    Zo beleef je iig nog wel iets spannends ( taxi).
    Zon zee strand, dorp stad water hotel... Wat een luizenleven, heerlijk.
    Leuke verhalen, Irene. Ik kijk al uit naar het vervolg.
    Slaap lkkr voor nu, en mrgn vrolijk weer verder!

Xxx, Thea
  2. Laura Ubels:
    14 maart 2018
    Heerlijk allemaal! Fijn dat jullie zo genieten :)
  3. Jan Spoelstra:
    14 maart 2018
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar ,qua eten lijkt het me daar wel ff wennen ,ach over een tijdje weer lekkere Hollandse pot ,wens je nog een hele fijne tijd daar toe gr jan
  4. Monique Altena:
    14 maart 2018
    Ohh Irene, dat jullie genieten staat voorop! Echt zo fijn te lezen wat jullie allemaal doen. Enne zomaar op strandbedjes van een hotel...foei Irene...haha
  5. Riet:
    14 maart 2018
    Klinkt allemaal lekker vakantieachtig 😉 .....en ik zag vandaag een foto van Ria op de scooter, zag er gelikt uit hoor!! 😂 lieve beide, have fun!!
  6. Nel:
    15 maart 2018
    Wat een heerlijke vakantie!!! Jullie genieten er lekker van. Leuk om alles in een keer te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. Lieve groetjes en verder nog een fijne vakantie.
  7. Rudi:
    16 maart 2018
    jammer van die verregende dag,ga maar verder met genieten rudi
  8. Titia:
    17 maart 2018
    Wat een avonturen maken jullie mee, maar ach, ik ben ook niets gewend.
    Geniet maar lekker verder.
    Veel plezier. X