Koh Samui

14 maart 2018 - Koh Samui, Thailand

Vervolg van 11-3
Omdat het bijna de hele dag regende helaas niet zo veel kunnen doen. Savonds zijn we nog het dorpje in geweest om wat te winkelen en te eten en daarna zijn we gaan slapen.

12-3
Gelukkig! Het is weer zonnig! Vanmorgen eerst wat rondgekeken in het dorp en bij de strandjes. Daarna gegeten en naar het hotel gegaan om de bikini aan te trekken! Verder de heeeele middag lekker gezwommen en een boek gelezen op het strand. Genieten!
Savonds zijn we nog even naar het andere deel van het dorp gelopen. Hier blijkt echt een hele andere sfeer te hangen dan in ons deel. Echt een backpackersdorp. Wel erg gezellig maar morgen pakken we toch weer onze biezen :)

13-3
Vandaag gaan we van Koh Tao naar Koh Samui, wat een groter eiland is.
Met de boot (ohoh gaan we weer..) natuurlijk. Gelukkig valt het erg mee! Het water is veel rustiger en het is een heerlijk tochtje. Ik heb zelfs nog kunnen lezen op de boot.
Aangekomen op Koh Samui eerst weer wat gegeten (dat is echt geen straf hier) (nooit eigenlijk) en toen de taxi (tuktuks kennen ze hier niet) naar het hotel gepakt. Altijd als je met de tuktuk of met de taxi gaat, spreek je eerst een prijs af, tenzij ze op de meter rijden maar dat is eigenlijk nooit het geval. Dus ook deze keer hadden we duidelijk een prijs afgesproken, 300 bath (wat al €7,50 is en dus behoorlijk veel voor Thailand). Aangekomen bij het hotel wil meneer 400 bath incasseren. Echt niet dus. Dus ik mijn 500 bath uit zijn handen gegrist en gepast 300 bath betaald. Meneer boos! Ik shaken als een rietje... Hou daar echt niet van. Uiteindelijk koos meneer eieren voor z'n geld en ging hij weg. Pff..
De rest van de dag weer wat op verkenningstocht geweest en nog heerlijk in het zwembad afgekoeld.
Savonds de gezelligheid opgezocht, lekker gegeten, marktje bezocht, nog naar een concertje van "Bob Marley" geluisterd en toen moe maar voldaan ons bedje ingekropen.

14-3
Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we Koh Samui over gescrossed :) Heerlijk met de wind in je haren op de scooter, want het is hier bloedheet. Onderweg nog de afslag naar de watervallen genomen, maar dat viel een beetje tegen. Omdat het zo heet was wilden we graag naar het strand. Maar ik ken Koh Samui natuurlijk ook nog niet op mijn duimpje dus ik wist niet precies waar een leuk strandje was. Op goed geluk een straatje ingereden waar we de scooter parkeerden en te voet verder gingen. Kwamen we bij strandbedjes uit die eigenlijk bij een hotel hoorden. Maar ja, who cares? Wij dus op die bedjes gelegen en af en toe een duik genomen en verse ananas gegeten. Qua zee is Koh Samui veel leuker dan Koh Tao, je hebt hier namelijk heerlijke golven! Zoals je leest, wij hebben ons wel vermaakt.